Myslim, ze deti velice dobre pochopi princip "priciny a nasledku" a tedy ze urcite veci zpusobili, ze pejsek mel v sobe narustajici nador, ktery uz presahnul pejskovi moznosti jej udrzet aniz by to nezmenilo jeho schopnost si s nimi hrat (zde je moznost zahrnout pojem svoboda, kazdy si muze vybrat svou cestu, kazdy by mel tu cestu respektovat, lide by se meli naucit prijimat atd atd atd... )... deti chapou velice dobre vysvetleni pomoci podobenstvi.
Tady se vyplati si to cele predem promyslet a pripravit si odpoved, nedavat jim zadne "levne" vysvetleni. Tyto deti touzi po pravde, ne po "rychle" odpovedi.
Ovsem samozrejme jakmile se tento "proces" uceni spusti, uz jej nezastavite a deti zacnou sve nove poznani uplatnovat i na zbytek sveta a kdyz to uplatni "nespravne" je treba jim dat rozsirene vysvetleni atd atd atd... neni jednoducha odpoved, zejmena kdyz si uvedomite, ze vetsina dospelych lidi to taktez neni schopna pojmout svym rozumem...
... muze se take stat, ze dite zaujme postoj a zacne naslouchat sve intuici (prave proto, ze "rozum" nestaci) jeste vice, od kud bude dostavat odpovedi, ktere zase nechapeme my... tak tady zase to muzeme byti my, kdoz se pta deti, nechme si od nich vse radne vysvetlit
Cili nedokazu Ti dati zadnou universalni radu...